نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان در روز عید سعید غدیر+ تصاویر

  • دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان در روز عید سعید غدیر+ تصاویر

    مردم گلستان در روز عید سعید غدیر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

    به گزارش خبرنگار  گروه استان های به روز نیوز از گرگان؛ این مراسم طبق سنوات گذشته همراه با مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)در مدح مولا علی(ع)برگزار می گردد.

    آیت الله سید کاظم نورمفیدی از سادات هستند که طبق سنت دیرینه مردم گلستان همه ساله به دیدار شان می روند.

    به روز نیوزپ



:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

احتمال نبرد سنگین با داعش در شهر/پیشروی در همه محورها ادامه دارد

  • احتمال نبرد سنگین با داعش در شهر/پیشروی در همه محورها ادامه دارد

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، حیدر العبادی نخست وزیر عراق از شروع عملیات نظامی برای بازپس گیری الشرقاط از داعش خبر داد و اعلام کرد: نیروهای عراقی همچنین دو منطقه را در استان الانبار در غرب کشور بازپس خواهند گرفت.

    وی افزود: این عملیات راه را برای پاکسازی همه اراضی عراق هموار خواهد کرد. پایان عملیات، آزاد سازی شهر موصل و همه اراضی تحت اشغال و پایان داعش خواهد بود.

    این در حالی است که یک منبع وابسته به عملیات صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای عراقی بامداد امروز عملیاتی را برای بازپس گیری الشرقاط در شمال استان صلاح الدین از داعش آغاز کرده اند.

    این منبع افزود: نیروهای ارتش و پلیس و حشد الشعبی در این عملیات مشارکت دارند و پوشش هوایی و توپخانه ای گسترده ای از این عملیات به عمل می آید.

    العبادی وعده داد که در آغاز سال آینده میلادی موصل بازپس گرفته شود.

    این منبع تاکید کرد: در جریان بمباران موضع داعش در الشرقاط از سوی جنگنده های عراقی، بیش از ۶۰ داعشی به هلاکت رسیده اند.

    آزاد سازی الشرقاط نزدیک است

    یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای امنیتی طی ساعات آینده مناطق و روستاهای الشرقاط را آزاد خواهند کرد. عملیات با حمایت هوایی گسترده انجام می شود و نیروها به حفظ جان غیرنظامیان و زیر ساختها توجه خاصی دارند.

    آزاد سازی قندهار داعش

    مقامات عراقی از آزاد قندهار داعش در الشرقاط خبر دادند و اعلام کردند: نیروهای عراقی به منطقه ای در روستای العیثه وارد شدند که قندهار داعش نامیده می شود و یکی از مراکزی است که داعشی ها در آن آموزش می بینند.

    آزاد سازی چندین روستا

    منابع امنیتی در استان صلاح الدین از آزاد سازی ۴ روستا در شمال الشرقاط در ساعات اولیه عملیات امروز و ادامه پیشروی به سوی مرکز الشرقاط خبر دادند و اعلام کردند: روستاهای الجدعان، العیثه، المسیحلی و السویدان پس ازعملیات از سه محور آزاد شده اند.

    این منابع افزودند: عملیات مطابق برنامه پیش می رود و بمباران مواضع داعش ادامه دارد.

    این در حالی است که علی دحدوح فرماندار الشرقاط اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق شدند منطقه العیثه و  الرمضانیات در شمال الشرقاط را آزاد کنند و نیروهای طلایی موفق به آزادسازی روستاهای المسحلی و مزارع کره التاج و منطقه مسکونی وابسته به شرکت الحضر در جنوب الشرقاط شده اند.

    وی از پیشروی نیروها در همه محورها برای خارج کردن روستاهای باقی مانده تحت اشغال داعش خبر داد.

    منابع عراقی اعلام کردند: روستاهای العیثه، السویدان و الخضرانیه قبل از ورود نیروها پرچم سفید را بالا بردند.در روستای الزویه، داعش متحمل خسارت شده است و نیروهای به سوی منطقه الجمیله در غرب الشرقاط در حرکتند. نیروی هوایی به شدت در داخل الشرقاط مواضع داعش را بمباران کرده است.

    برخی منابع از آزاد سازی روستای الجمیله خبر دادند.

    انهدام ۷ خودرو بمبگذاری شده داعش

    رسانه های عراقی از انهدام ۷ خودرو بمبگذاری شده داعش در جریان عملیات الشرقاط در استان صلاح الدین خبر دادند.

    فرار داعشی ها از الشرقاط

    منابع عراقی از فرار جمعی سرکرده های داعش به همراه خانواده هایشان از الشرقاط در استان صلاح الدین خبر دادند و اعلام کردند: سرکرده های داعش به همراه خانواده های خود از الشرقاط به سوی الحویجه در جنوب غرب کرکوک می گریزند. آنها از طریق رود دجله فرار می کنند.

    این منابع افزودند: افراد باقیمانده را داعشی های محلی و عناصری که اشبال الخلافه نامیده می شوند، تشکیل می دهند که آنها نیز از مقابل نیروهای عراقی فرار می کنند.

    حملات توپخانه ای و بمباران شدید مواضع داعش

    منابع نظامی عراقی از حملات موشکی و توپخانه ای و بمباران شدید مواضع داعش پس از دستور العبادی خبر دادند و افزودند: مواضع داعش و انبارهای سلاح و مهمات تکفیری ها هدف قرار گرفته است.

    احتمال نبرد سنگین در داخل الشرقاط

    مشعان الجبوری نماینده استان صلاح الدین در پارلمان عراق گفت: عملیات آزاد سازی الشرقاط با موفقیت همراه بود و بسیاری از مناطق آزاد شده اند. پوشش هوایی در موفقیت عملیات موثر بوده است.

    وی از احتمال نبرد سنگین با داعش در الشرقاط خبر داد و افزود: در داخل شهر احتمال نبرد سنگین می رود. استراتژی عملیات، بر ماندن مردم در خانه هایشان استوار است.

    حشدالشعبی: عملیات از سه محور شروع شده است

    احمد الاسدی سخنگوی حشدالشعبی عراق گفت: عملیات الشرقاط از سه محور با حمایت هوایی در ساعات اولیه بامداد امروز و همزمان با عید غدیر با مشارکت نیروهای مردمی و ارتش عراق و با حمایت نیروی هوایی شروع شده است تا با بیرون راندن این تروریستها از اراضی عراق، شادی و آزاد سازی کامل شود. از سه محور در ساعات اولیه حمله صورت گرفته است.

    داعش متحمل خسارت سنگین شده است

    این در حالی است که هاشم الهاشمی کارشناس امور امنیتی عراقی گفت: داعش توازن خود را در جنوب الشرقاط از دست داده است و متحمل خسارات سنگین در روستای الزویه شده است.

    موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی الشرقاط

    الشرقاط که آشورکات یا شهر گرگها هم نامیده می شود، شهری عراقی در غرب الحویجه و در استان صلاح الدین است. آثار کشف شده در این شهر به سه هزار سال قبل از میلادی مربوط می شود. همین پیشینه تاریخی کافی است تا الشرقاط(آشور) را در زمره قدیمی ترین شهرهای عراق و منطقه بدانیم.

    از مهمترین عشایر این شهر عبارتند از؛ الجبور، الجمیله، اللهیب، العبید، الدلیم. این شهر به خاک مرغوب برای کشاورزی شهرت دارد. شعرا و اهل ادب این شهر مشهورند.

    همانطور که گفته شد این شهر در شمال بیجی واقع شده است و در استان صلاح الدین پس از سامراء، تکریت و بیجی از شهرهای مهم این استان است. در حاشیه رود دجله در این شهر زمینهای حاصلخیزی وجود دارد. از محصولات مهم کشاورزی آن گندم، جو، پنبه و کنجد و نیز انواع میوها و سبزیجات است. عبور رود دجله اهمیت زیادی به آن می دهد.

    رود زاب سفلی با عبور از دوکان، طقطق و ناحیه زاب و الدبس در نزدیکی الشرقاط به رود دجله ملحق می شود.

    این شهر قبلا از توابع استان ننیوا بود و هم اکنون از توابع استان صلاح الدین است. این شهر تا سال ۱۹۸۷ از توابع نینوا بود و در این سال بخشی از استان صلاح الدین شد. این شهر بر بقایای شهر تاریخی آشور بنا شده است و نام آن به کلمه آشوری آشورکات یعنی دروازه آشور مربوط می شود.

    این شهر را می توان شهر ادب و فرهنگ نیز نامید زیرا نویسندگان و ادبای زیادی دارد. جمعیت این شهر را در اوایل سال ۲۰۱۳ حدود نود هزار نفر تخمین زدند.

    الشرقاط از موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است به طوری که میان سه استان واقع شده است و مسافت تقریبا یکسانی با هر سه استان دارد. الشرقاط در ۱۱۵ کیلومتری جنوب استان نینوا، ۱۲۵ کیلومتری شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین و ۱۳۵ کیلومتری غرب استان کرکوک واقع شده است.

    الشرقاط به مثابه راه عبور نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل محسوب می شود. رقم زدن نبرد الشرقاط به مثابه نزدیک شدن نیروهای عراقی به مرزهای موصل است. این بدان مفهوم است که هیچ مانع جغرافیایی زمینی میان نیروهای نظامی و هدف اصلی یعنی موصل نباشد.

    در واقع با آزادسازی موصل، عراق وارد مرحله حساس و مهم یعنی تمام کردن کار داعش در مهمترین مرکز آن یعنی در موصل است.

    همانطور که گفته شد، منطقه الشرقاط در غرب الحویجه در شمال استان صلاح الدین و جنوب موصل واقع شده است و از موقعیت استراتژیک ممتازی برخوردار است.



:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

شیائومی دعوتنامه مراسم رونمایی از Mi 5s در ششم مهر را ارسال کردپریا و میترا

  • شیائومی دعوتنامه مراسم رونمایی از Mi 5s در ششم مهر را ارسال کردپریا و میترا

    شیائومی دعوتنامه مراسم رونمایی از Mi 5s در ششم مهر را ارسال کرد

    ۲۹ شهریور ۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

    در شیائومی, گوشی های چینی

    5 بازدید

    مسلما با انتشار خبرهای جالب در مورد گوشی Mi 5s، بسیاری از کاربران کنجکاو هستند ببینند که در نهایت شیائومی چه گوشی هوشمندی را معرفی خواهد کرد. در این زمینه باید گفت که انتظارات به پایان رسیده است. شرکت چینی شیائومی به تازگی دعوت نامه مربوط به مراسم معرفی رسمی گوشی Mi 5s را برای تاریخ 27ام ماه سپتامبر (مصادف با ششم ماه مهر) ارسال کرده است. اما در هر صورت تا به این تاریخ می‌دانیم که این گوشی، نمونه بروز شده از پرچمدار کنونی این کمپانی، یعنی Mi 5 به حساب می‌آید. بنابراین می‌بایست مشخصات فنی سطح بالایی را از آن انتظار داشت. علاوه بر آن به تازگی شایعه شده بود که این گوشی جدید قرار است به حسگر اثر انگشت التراسونیک کوالکام مجهز شود. این به آن معنا خواهد بود که حسگر اثر انگشت زیر پنل نمایشی نمایشگر تعبیه خواهد شد.

    از نظر مشخصات فنی، بر اساس موارد فاش شده تا به امروز این گوشی از نمایشگری با ابعاد 5.15 اینچ به همراه دقت تصویر فول اچ دی برابر با 1080 × 1920 پیکسل برخوردار خواهد بود. علاوه بر آن چیپست اسنپدراگون 821 کوالکام قلب تپنده این گوشی خواهد بود. تراشه ای چهار هسته با حداکثر فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز که از واحد گرافیکی بسیار قدرتمند آدرنو 530 برخوردار است. بر اساس شایعات و خبرهای منتشر شده دو تا سه نسخه متفاوت از این گوشی به بازارهای فروش عرضه خواهد شد. یکی از آنها دارای میزان حافظه رم سه گیگابایتی از نوع LPDDR4 بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد شد. دیگری چهار گیگابایت حافظه رم LPDDR4 دارد و از 128 گیگابایت حافظه داخلی پیشفرض استفاده خواهد کرد. در نهایت نسخه دیگری نیز وجود خواهد داشت که به حافظه رم شش گیگابایتی مجهز بوده و به طور پیشفرض 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی خواهد داشت.

    دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی این گوشی دارای سیستم لرزشگیر اپتیکال چهار جهته بوده و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) به همراه دیافراگم f/1.8 از دیگر مشخصه های این بخش از گوشی به حساب می‌آیند. این دستگاه دارای باتری با ظرفیت 3490 میلی آمپر ساعت بوده و در کنار آن به منظور شارژ سریع از فناوری Quick Charge 3.0 استفاده می‌کند. از سویی دیگر از شیائومی انتظار داریم تا این گوشی را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه همانند گذشته وارد بازار کند. در هر صورت مسلما در تاریخ ششم مهرماه بیشتر در مورد اطلاعات مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه رسمی گوشی Mi 5s خواهیم دانست. همان طور که در تصویر زیر که مربوط به دعوت نامه رسمی شیائومی می‌شود، مشاهده می‌کنید، حرف S به شکلی نوشته شده است که شباهت بسیار زیادی به عدد 5 نیز داشته و از این رو نام این گوشی را خاطر نشان می‌کند.

    شیائومی دعوتنامه مراسم رونمایی از Mi 5s در ششم مهر را ارسال کرد

    همان طور که مشاهده کردید، تقریبا یک هفت دیگر شاهد معرفی رسمی گوشی Mi 5s شیائومی خواهیم بود. البته با این حال احتمالا باز هم خبرها و شایعاتی دیگر از این گوشی جالب به گوش خواهد رسید. در هر صورت آخرین تصویر منتشر شده مربوط به این گوشی، بخش پشتی آن را به طور نسبتا تاری نشان می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

دانلود آهنگ جدید صنیم بنام جواب



:: بازدید از این مطلب : 864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

حملات همزمان داعش و آمریکا به دیرالزور نشانگر روابط آنها است

  • حملات همزمان داعش و آمریکا به دیرالزور نشانگر روابط آنها است

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای حملات جنگنده های آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را محکوم کرد.

    بر اساس این گزارش در بیانیه حزب الله آمده است: ادعای آمریکا در خصوص هدف قرار دادن سوریه به اشتباه، سخنی است که با هدف گمراه کردن و در راستای سرپوش گذاشتن حقیقتی آشکار بیان می شود.

    در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ائتلاف غربی که مدعی مبارزه با داعش است، اقدامی تبلیغاتی است که کشورهای بزرگ در صددند تا اهداف سیاسی و انتخاباتی خود را به وسیله آن محقق کنند.

    حزب الله تاکید کرده است: همزمان بودن این حملات با حملات داعش به منطقه دیرالزور نشانگر همراهی و هماهنگی واشنگتن و این گروه های تروریستی است. از تمامی نهادهای  ذیربط در منطقه و جهان درخواست می کنیم که هویت کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند، بر آن سرپوش می گذارند و از آن استفاده می کنند را افشا کنند و به این بازی کثیف پایان دهند.

    گفتنی است در پی حملات جنگنده های آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور در روز شنبه ۹۰ نیروی سوری جان باختند.



:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

  • [unable to retrieve full-text content]


:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

ببینید اگر از من درباره تور کیش یا به طور کلی سفر سوال کنید بهتون پیشنهاد میکنم که حتما بهترین هزینه رو برای سفر خودتون بکنید که بتونید ازش لذت ببرید میدونید چرا چون شما دارید سفر میکنید که مدتی از ترافیک ها و مشغولیت های روزانه خودتون دور باشید و به راحتی استراحت کنید به طور مثال برای یه تور کیش خوب اول از همه به یه سایتی مراجعه کنید که جاذبه های گردشگری رو به صورت کامل براتون شرح بده که در هنگام سفر بتونید همه اونا رو ببینید دوم اینکه حتما بهترین هتل رو برای خودتون رزرو کنید و گزینه بعدی اینکه تمامی این خدمات رو از یک سایت مورد اعتماد تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتونید به راحتی از پشتیبانی سایت درخواست کنید که کمکتون کنه چند وقت پیش یکی از دوستان من یه سفر به کیش داشت و از تور کیش سایت http://kish.irhna.ir/ خدمات خودش رو گرفت ولی خوب وقتی که درخواست پشتیبانی کرد جواب درستی نگرفت و البته از خدمات و هتل تور کیش خودش هم رازی نبود ولی من پارسال از سایت تور کیش https://www.findatour.co/fa/iran-tour/kish استفاده کردم هم رازی بودم هم خدماتشون عالی بود تازه لازمه که بگم من تا الان تور کیش اینترنتی رزرو نکرده بودم ولی انقدر دسترسی سایتشون خوب بود که من تونستم به راحتی ازش استفاده کنم .



:: برچسب‌ها: چگونه یک تور کیش خوب را تجربه کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 811
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تحقق مطالبات پرستاری در تعامل با وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نظام پرستاری، اعضای هئیت رئیسه سازمان و شورای عالی نظام پرستاری کشور، روز گذشته در «خانه پرستار» حضور یافتند.

در این بازدید دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور ضمن تشکر از محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار، از زحمات اعضای شورای مرکزی خانه پرستار قدردانی کرد.

وی با اشاره به مجاهدت کم نظیر دبیرکل خانه پرستار در شکل گیری نهضت بیداری پرستاری کشور، اظهار امیدواری کرد با توجه به فضای تعاملی بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت بزودی شاهد تحقق مطالبات پرستاری باشیم.

آدابی افزود: تعادل شرط همزیستی مسالمت آمیز در جوامع بشری است و وزارت بهداشت در سایه ایجاد وفاق و همدلی بین تمام نیروهای نظامسلامت به ویژه پرستاران می تواند به اهداف عالیه نظام سلامت دست یابد.

طاهره زاهد صفت رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور نیز از زحمات و خدمات خانه پرستار در بیان خواسته جامعه پرستاری تشکر کرد و گفت: امروز می توان گفت که خانه پرستار زبان پرستار بالین است که در حوزه های مختلف نظرات و خواسته های پرستاری را بیان می کند.

در ادامه حمید چراغی دبیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور و عضو شورای مرکزی خانه پرستار، گفت: خانه پرستار سابقه بسیار طولانی در حوزه فعالیت های پرستاری دارد و هسته مرکزی تصمیمات در ایام انتخابات دوره چهارم نظام پرستاری بود.

وی اضافه کرد: ما جلسات انتخاباتی خود و نشست های صنفی خود را که با عنوان پرستاران عدالت خواه بود در این محل برگزار می کردیم.

در پایان محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان نظام پرستاری کشور، گفت: جامعه پرستاری کشور در سایه اتحاد و وفاق و همدلی خود توانستند دوره چهارم فعالیت سازمان نظام پرستاری را با ترکیب جدید شروع کنند و حضور افراد پرشور و فعال صنفی در ترکیب سازمان بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

 وی افزود: خواسته های صنفی پرستاران در جلسات شورای مرکزی خانه پرستار مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و با جدیت تمام در حال شکل گیری و پیگیری است.

شریفی مقدم با تاکید بر حمایت همه جانبه خانه پرستار ازخواسته های برحق جامعه پرستاری، گفت: خانه پرستار به عنوان تشکلی مستقل همواره در کنار سازمان بوده و در مواردی که سازمان از نظر قانونی محدودیت داشته باشد زبان گویای جامعه پرستاری است.

وی تاکید کرد: خانه پرستار تا زمانی که سازمان نظام پرستاری و یا هر نهاد هویتی پرستاری دیگر در مسیر اهداف عالیه پرستاری حرکت نماید او را همراهی خواهد کرد و در موضوع منافع پرستاری با هیچ گروهی عقد اخوت نبسته است.

دبیرکل خانه پرستار افزود: در دوره چهارم نظام پرستاری با توجه به منش عدالت خواهی منتخبین پرستاری، تعامل بیشتری بین خانه پرستار و سازمان نظام پرستاری شکل گرفت و هم اکنون خانه پرستار به عنوان بازوی اجرایی سازمان عمل می کند.

وی با اشاره به ویژگی سیاسی و صنفی خانه پرستار، گفت: امروزه با توجه به اینکه پرستاران با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری خود بدنه اصلی وزارت بهداشت را تشکیل می دهند، ضرورت دارد در لایه های مختلف حوزه سلامت، حضور فعال و چشمگیری داشته باشند.

شریفی مقدم با تاکید بر حضور فعال خانه پرستار در انتخابات  شوراهای اسلامی شهر، گفت: این تشکل با فعال کردن شعب خود در شهر های مختلف کشور همچون گیلان، فارس، کردستان، خوزستان و… درنظر دارد در برنامه های آتی خود با اتحاد و انسجام جامعه پرستاری در انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، حضور فعال و پرشور داشته باشد و نمایندگانی از پرستاران را به شوراهای شهر بفرستد.

وی در پایان گفت: آنچه مسلم است با توجه به توانمندی های پرستاران در عرصه سلامت جامعه و نقش های کلیدی و گسترده پرستاران در حوزه های مختلف سلامت جامعه اعم از پیشگیری، درمان و توانبخشی، می توانند همانند پرستاران سایر کشورها نمایندگانی بسیار موثر در عرصه تصمیم گیری های بخش سلامت جامعه داشته باشند.

 

 



:: برچسب‌ها: تحقق مطالبات پرستاری در تعامل با وزارت بهداشت ,
:: بازدید از این مطلب : 734
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

راهنمای عذرخواهی کردن

وقتی از کار خود پشیمان می شوید و تصمیم به عذزخواهی از طرف مقابل گرفته اید توصیه می کنیم از برخی ترفندهای موثر در این زمینه کمک بگیرید به گونه ای که بتوانید رضایت وی را جلب کنید و رابطه خود را بازیابید از جمله فایده های عذرخواهی تمرین خویشتن داری و قبول خطاها و اشتباهات افراد است .

محققان در این‌باره بسیار تحقیق کرده‌اند و معتقدند عذرخواهی ـ از نوع صادقانه ـ اهمیت بسیاری دارد. در ادامه به برخی دلایل اهمیت عذرخواهی اشاره می‌کنیم.

وقتی شما یک قانون اجتماعی را نقض کرده‌اید عذرخواهی نشان می‌دهد شما به آن قوانین کاملا واقف هستید و معتقدید چنین قوانینی باید وجود داشته باشد و نقض آنها اشتباه محض است. این کار موجب می‌شود دیگران بدانند شما متوجه رفتار نامناسبتان شده‌اید و همین مساله به آنها احساس آرامش و امنیت دهد.

عذرخواهی سبب می‌شود شأن و احترام کسی که به او صدمه زده‌اید دوباره به او بازگردد. وقتی به او بگویید می‌دانید همه چیز تقصیر شما بوده، آزردگی و جراحت‌های روحی‌اش التیام یافته و احساس بهتری پیدا می‌کند.

عذرخواهی به وسیله گفت‌وگو در‌باره موضوع ناراحت‌کننده کمک می‌کند روابط خدشه‌دار شده بهبود یابد و باز هم از کنار یکدیگر بودن احساس آرامش کنید.

معذرت خواستن از صمیم قلب به دیگران یادآورمی‌شود که شما به رفتار اشتباه خود افتخار نمی‌کنید و هرگز قصد ندارید آن را تکرار کنید. با این کار به دیگران یادآور می‌شوید شما از آن دسته افرادی هستید که به طور کلی مراقب رفتارشان بوده و برای رفتار خوب ارزش قائل هستند، هرچند گاهی اشتباه کنند.

فواید عذرخواهی

ارتباط مناسب با دیگران داشتن منبعی سرشار از احساس آرامش در فرد به وجود می‌آورد، در حالی که درگیری و کشمکش موجب اضطراب فراوانی می‌شود که پیامدهای بدی به جا می‌گذارد. هنر عذرخواهی را بیاموزید. هرگاه به آن نیاز پیدا کردید متوجه خواهید شد که چقدر در کم کردن اثرات منفی یک درگیری مفید است و از تنش‌ها می‌کاهد. عذرخواهی صحیح و مناسب می‌تواند در اصلاح و محکم کردن روابط کمک و شما را از کشمکش‌های بیهوده و بی‌منطق دور کند. ارزش امتحان کردنش را دارد!

دلیل سخت بودن عذرخواهی برای برخی از افراد

برای برخی افراد، عذرخواهی پذیرش این موضوع است که آنها افراد نالایقی هستند که معمولا اشتباه می‌کنند و وجودشان با نقص و خطا همراه است. برخی نیز معتقدند اگر پس از یک دعوا زودتر از دیگری عذرخواهی کنند به معنای قبول تقصیر است و مسئولیت تمام آن درگیری به ناحق به گردنشان می‌افتد. آنها فکر می‌کنند اگر از دیگری عذرخواهی کنند موجب می‌شوند طرف مقابل گناه سهم خود در ایجاد درگیری را نپذیرد و همه خطاها را متوجه آنها نماید. گاهی اوقات هم حس می‌کنند ممکن است عذرخواهی موجب شود تمام توجه‌ها به خطای پیش‌آمده جلب شود، خطایی که بهتر است فراموش شود. در هر حال در شرایط مناسب عذرخواهی مناسب به تمام مشکلات پایان می‌دهد و می‌تواند ارزش‌های مشترک را تائید کند و احساسات مثبت را به وجود بیاورد.

عذرخواهی همیشه فکر خوبی است

اگر کاری که شما کرده‌اید سبب درد و ناراحتی در فرد دیگری شده است، عذرخواهی بهترین کاری است که می‌توان کرد، حتی اگر رفتارتان غیرعمدی بوده است؛ زیرا عذرخواهی موجب بازشدن درهای ارتباطی شده و شما می‌توانید با فردی که صدمه دیده دوباره ارتباط برقرار کنید. همچنین با این کار به فرد می‌گوید که شما چقدر پشیمان شده و برایشان اهمیت قائل هستید و به دنبال این عذرخواهی شخص مقابل احساس امنیت و آرامش خواهد کرد. حتی می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و یکسری قوانین برای آینده بین خودتان وضع نمایید. در حقیقت اگر مایلید روابط خوبتان را با دیگران حفظ کنید درصورت اشتباه کردن حتما عذرخواهی کنید.

چه موقع عذرخواهی درست نیست

یادتان باشد عذرخواهی براساس قول‌های پوچ و بی‌ارزش بسیار بد و نامناسب است. یکی از مهم‌ترین عملکردهای عذرخواهی اصلاح وضع بد ایجاد شده و بازسازی اعتماد از دست رفته است. پس اگر قصد ندارید دست از رفتار آزاردهنده‌ خود بردارید، بهتر است بدانید عذرخواهی کوچک‌ترین دردی را دوا نخواهد کرد. اگر قول بدهید تغییر خواهید کرد، اما همچنان به رفتار نامناسب‌تان ادامه دهید، پس بهتر است هرگز عذرخواهی نکنید، چون عذرخواهی به این شکل ارزش نخواهد داشت. گاهی اوقات هم ممکن است طرف مقابل برای قبول عذرخواهی، درخواست‌هایی غیرمعقول و حتی غیرممکن داشته باشد که در این‌ مواقع نیز عذرخواهی چندان کاری پیش نخواهد برد، زیرا هیچ شخصی نمی‌تواند به خواسته‌های نامعقول شخص دیگر پاسخ مثبت دهد.

چگونه عذرخواهی کنیم

وقتی متوجه شدید کار ناپسندی انجام داده و فردی را رنجانیده‌اید باید از او عذرخواهی کنید، اما آیا می‌دانید چگونه باید عذرخواهی کرد؟ این روش‌ها می‌تواند راهنمای شما باشد:

بدانید چه وقت باید عذرخواهی کنید: دانستن این‌که چه موقع عذرخواهی کنید، به اندازه چگونه عذرخواهی کردن مهم است. به طور کلی هرگاه احساس کردید موضوعی باعث رنجش کسی شده است، بهترین کار عذرخواهی و از بین بردن فضای تیره حاکم است، اما اگر مطمئن نیستید کار بدی کرده‌اید و طرف مقابل بدون منطق ناراحت شده است، شما می‌توانید در‌باره موضوع صحبت کنید و ببینید آیا واقعا دلیل ناراحتی فرد مقابل صحیح است یا خیر.

مسئولیت‌پذیر باشید: مسئولیت‌پذیری یعنی پذیرفتن اشتباهاتی که موجب صدمه رساندن به دیگری شده و مهم‌ترین ـ و فراموش‌شده‌ترین ـ بخش اکثر عذرخواهی‌هاست. مثلا وقتی می‌گویید: متاسفم که از حرفم ناراحت شدی، یعنی این‌که من حرفی نزده‌ام که تو ناراحت شوی و این واکنش تو اصلا منطقی نیست.

اما وقتی بگویید: فکر نکرده حرف زدم و احساسات تو را جریحه‌دار کردم و بابت این موضوع بسیار ناراحتم. با این‌گونه صحبت کردن تائید می‌کنید که شما می‌دانید به طرف دیگر آسیب رسانده‌اید و مسئولیت آن را نیز می‌پذیرید.

ابراز پشیمانی کنید: وقتی می‌خواهید عذرخواهی‌تان موثر واقع شود، خیلی مهم است ارزش ابراز ندامت را بدانید. مسئولیت پذیرفتن مهم است، اما این‌که طرف مقابل بداند شما چقدر از رفتارتان پشیمان هستید نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. دیگران از این‌که ببینند شما به جهت این‌که موجب ناراحتی‌شان شده‌اید، ناراحت هستید اندکی احساس آرامش خواهند کرد. گفتن جملاتی از این قبیل که: «ای کاش باملاحظه‌تر رفتار می‌کردم»، «ای کاش احساس تو را هم در نظر می‌گرفتم»، «امیدوارم عذرخواهی‌ام را بپذیری»، نشان‌دهنده پشیمانی خالصانه شماست.

درصدد جبران برآیید: اگر راهی وجود دارد که می‌توانید اشتباه خود را جبران کنید، حتما آن را انجام دهید. در واقع این کار بخشی از عذرخواهی صادقانه است و این‌که نشان دهید واقعا از رفتارتان پشیمان هستید و می‌خواهید اوضاع را رو به راه کنید. مثلا اگر حرف بدی زده‌اید باید با گفتن سخنی خوب موجب احساسات خوب در فرد شوید. یا اگر کاری کرده‌اید که اعتماد فرد از شما سلب شده باید کاری کنید این اعتماد از دست‌رفته بازسازی شود.

مرزها را دوباره مشخص کنید: یکی از مهم‌ترین بخش‌های عذرخواهی تعیین و تائید مرزهاست. وقتی شما با کسی وارد دعوا و جرو بحث می‌شوید، درواقع در حال نقض قوانین اجتماعی هستید و عذرخواهی کمک می‌کند طرفین دعوا دوباره مرزهای حرمت را تائید کنند و مراقب باشند در آینده از حد و حدود مورد نظر خارج نشوند. این رفتار باعث می‌شود در آینده نسبت به یکدیگر احساس بهتری داشته باشند.

چند راهنمایی ساده

حواستان باشد وقتی عذرخواهی می‌کنید، در مورد بخشی از کشمکشی که شما موجب شده‌اید سخن بگویید و همه ماجرا را گردن نگیرید. بیشتر مواقع در دعوا و جرو بحث‌ها دو طرف مقصر هستند و معمولا کسی که بیشترین گناه را دارد اول عذرخواهی می‌کند، اما این به معنای پذیرفتن تمام مشکل نیست.

عذرخواهی را با روشی موثر و به گونه‌ای انجام دهید که طرف مقابل نیز اگر در شدت بخشیدن کشمکش بی‌تقصیر نبوده تشویق به عذرخواهی شود.

اگر فرد مقابل چنان آزرده‌خاطر بود که نمی‌توانست براحتی شما را ببخشد، به او وقت دهید و با رفتارهای مناسب خود او را آماده پذیرش عذرخواهی‌تان نمایید. معمولا عذرخواهی‌های صادقانه و از صمیم قلب سریع‌تر پذیرفته می‌شود.



:: برچسب‌ها: راهنمای عذرخواهی کردن ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

اطلاعات پزشکی در مورد بیماری گال یا جرب

بیماری گال به چه نوع عارضه پوستی گفته می شود بهتر است در مورد نشانه ها و علائم ابتلا به این بیماری واگیردار بیشتر بدانید ورود یک انگل به بدن باعث بروز گال می شود جوش ها دردناک و خارش شدید پوست ،زخم و جراحت و سخت شدن پوست می توانند از ابتلای افراد به بیماری گال خبر دهند.

بیماری گال یا جرب (Scabies Disease) یک بیماری پوستی مسری همراه با خارش شدید است که این خارش، جوش های ریز قرمزرنگی را در پوست ایجاد می کند. این بیماری از هجوم یک انگل به نام انگل گال به بدن ایجاد می شود.

انگل مولد بیماری گال، بعد از ورود به بدن فرد، در پوست زندگی می کند و زیر پوست برای خود سوراخ ها و کانال های زیرزمینی را ایجاد می کند.

گال چیست؟
بیماری گال از وجود یک کرم در بدن ناشی می شود، حشره بسیار کوچکی که Sarcoptes scabiei  نام دارد. این کرم یک انگل است، یعنی موجودی که در بدن میزبان زندگی می کند، در حالی که هیچ فایده ای برای میزبان ندارد.
این کرم بسیار کوچک، کرم رنگ و دارای چهار جفت پا است. گال ماده از گال نر بزرگ تر است.
گال ماده پس از نفوذ کردن به لایه های پایین تر پوست و ایجا کانال، تخم می گذارد.
این کرم در طول زندگی خود حدود 40 تا 50 تخم می گذارد.
تخم ها بعد از 3 تا 4 روز لارو شده و بعد طی 10 تا 15 روز گال بالغ را ایجاد می کنند.
از بین این 40 تا 50 تخم، کمتر از 10 تخم به گال بالغ تبدیل خواهند شد.

بیشتر علائم هجوم کرم گال به بدن به دلیل پاسخ ایمنی بدن ما به این کرم، بزاق کرم، تخم و مدفوع کرم گال است. متوسط تعداد کرم گال در یک فرد مبتلا به این بیماری 12 تا است. در حالی که در مناطق محروم کودکان مبتلا بالغ بر صد کرم دارند.

چگونه یک فرد به این بیماری مبتلا می شود؟
در طی تماس پوست با پوست، انگل گال از شخصی یه شخص یگر منتقل می شود، زیرا این کرم ها قادر به پریدن و یا پرواز کردن و جهیدن نیستند.
بیشتر مبتلایان به گال در اثر تماس دست به دست با یک بیمار مبتلا به گال، مبتلا شده اند. دست فرد شایع ترین بخش برای مواجهه اولیه با این کرم است. اما لازم است این را هم بدانیم که برای مبتلا شدن به این بیماری واگیردار، زمان تماس پوستی باید کافی باشد، یعنی تماس پوستی که در حد چند ثانیه باشد معمولا باعث انتقال انگل گال نخواهد شد.
خارش شدید قطعا منجر به خاراندن مداوم خواهد شد. با این خاراندن شدید عفونت راحت تر در پوست فرد توسعه پیدا می کند. خارش مداوم همچنین می تواند به سپسیس (عفونت خون) منجر شود.
البته شدت بیماری فرد که توسط تعداد انگل های موجود در پوست تعیین می شود، می تواند در سرعت انتقال بیماری به افراد سالم تاثیرگذار باشد.

انگل گال بعد از 24 تا 36 ساعت زندگی در پوست میزبان قادر است از بدن بیمار فرار کند. بعید است که شما از راه هایی مثل خوابیدن در رختخواب فرد بیمار و یا استفاده از لباس ها و حوله او به این بیماری مبتلا شوید. اگر چه برای احتیاط بیشتر شستشوی لباس ها و رختخواب فرد بیمار با آب یخ توصیه می شود.

علائم و نشانه های بیماری گال
– خارش پوست، مخصوصا در شب ها: خارش شایع ترین علامت این بیماری است. خارش می تواند آنقدر شدید باشد که فرد را در تمام شب بیدار نگه دارد.

– جوش ها، دانه ها و راش های پوستی: بسیاری از بیماران، راش های پوستی را نشان می دهند. این جوش ها معمولا خط ها و راه هایی را روی پوست فرد ایجاد می کند. این خطوط ممکن است به شکل کهیر، گزیدگی های کوچک، گره های زیر پوستی و سفت و یا کورک باشند. برخی افراد فلسی شدن پوست و پوسته شدن و وضعیتی مشابه اگزما را نشان می دهند.

– زخم و جراحت ها: خارش پوست و خاراندن شدید آن می تواند به زخم و جراحت پوست منجر شود. عفونت عارضه شایع این زخم های پوستی است.

– سخت شدن پوست: زمانی که فرد به نوع شدید بیماری گال مبتلا باشد، خشکی و سخت شدن پوست عارضه قطعی خواهد بود. این مدل بیماری گال را گال نروژی نیز می گویند. در این بیماری پوست فرد محل زندگی 100 تا 1000 کرم و تخم کرم می شود. حرکت بیشتر این کرم ها در پوست و حفر کانال های زیر پوستی توسط آنها شدت خارش را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

خارش شدید قطعا منجر به خاراندن مداوم خواهد شد. با این خاراندن شدید عفونت راحت تر در پوست فرد توسعه پیدا می کند. خارش مداوم همچنین می تواند به سپسیس (عفونت خون) منجر شود.

گال کدام قسمت های بدن را بیشتر درگیر می کند؟
گال می تواند تمام پوست بدن را درگیر کند، اگرچه حشرات تمایل دارند برخی قسمت های پوست بدن را بیشتر حفاری کنند. شایع ترین این قسمت ها که منجر به خارش شدید می شوند شامل موارد زیر اند:

– انگشتان دست: کرم گال حفر کانال های پوستی در نواحی بین انگشتان و اطراف ناخن ها را بسیار دوست دارد.

– بازو تا مچ دست: آرنج و مچ دست از دیگر نقاط مورد علاقه گال برای زندگی کردن است.

– مناطقی از پوست که معمولا با لباس یا اشیای زینتی پوشیده شده اند: باسن و ران، ناحیه زیر کمربند، ناحیه تناسلی و مناطق اطراف سینه معمولا مناطق مورد علاقه انگل گال است. نواحی زیر دستبند، انگشتر و ساعت از دیگر جاهای شایع برای نفوذ انگل به پوست بدن هستند.

تشخیص مبتلایان به گال چگونه است؟
با وجود تمام علائم و نشانه های گال، تشخیص این بیماری نیازمند ارزیابی های بالینی و نظر پزشک است.
پزشک بعد از بررسی علائم ذکر شده، از بررسی وجود یا عدم وجود کانال های زیر پوستی برای تشخیص بهتر بیماری استفاده می کند.
به دلیل شباهت بسیاری از علائم این بیماری با سایر بیماری های پوستی، تشخیص بیماری گال قدری مشکل است.
بنابراین، نمونه ای از پوست معمولا به آزمایشگاه منتقل شده و با استفاده از میکروسکوپ تشخیص قطعی انجام خواهد شد.

نکته مهم
اگر خارش و جوش های پوستی در چند نفر از اعضای یک خانواده که با هم در یک خانه زندگی می کنند دیده شده است، توجه داشته باشید که ممکن است بیماری گال علت این مشکل باشد.

درمان
هر شخصی که بیماری گال برای او تشخیص داده شده باشد، هر شخصی که در تماس نزدیک و مداوم با بیمار مبتلا باشد و حتی هر شخصی که علامتی از بیماری گال را نشان دهد، نیازمند درمان است.

در بیشتر موارد فرد با درمان های پوستی، درمان خواهد شد. لازم است اقدامات درمانی، تمام پوست بدن از گردن به پایین را در بر بگیرد. البته در مبتلایان کودک و نوجوان درمان باید برای پوست صورت نیز در نظر گرفته شود.

درمان های توصیه شده توسط پزشک معمولا شامل موارد زیر هستند:
– کرم پرمترین 5 درصد: این کرم رایج ترین درمان گال است. این درمان برای کودکان کمتر از یک سال و خانم های باردار نیز روشی سالم خواهد بود.
– لوسیون بنزیل بنزوآت 25 درصد
– پماد سولفور 10 درصد
– لوسیون لیدین یک درصد

این درمان ها که معمولا استفاده از محلول ها، کرم ها و لوسیون های ضدعفونی کننده و کشنده انگل ها است، معمولا در زمان قبل از خواب توصیه می شود. به گونه ای که لازم است فرد هنگام بیدار شدن از خواب محلول یا لوسیون را از پوست خود بشوید. اقدامات درمانی معمولا بعد از یک تا دو هفته، بسته به شدت بیماری موثر خواهد بود. اما فراموش نکنید که برای درمان گال، مراجعه به پزشک و پیگری روند درمان نباید مورد غفلت قرار بگیرد.



:: برچسب‌ها: اطلاعات پزشکی در مورد بیماری گال یا جرب ,
:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()